Home » Nieuws » Wintertips
Wintertips

Wintertips

De donkerste dagen van het jaar zijn weer aangebroken, we blijven liever binnen. Sommigen gaan het liefst in een winterslaap tot het weer lente is. Hier enkele tips om de donkerste tijd van het jaar aangenamer te maken.

  • In de winter onze huid droger, een paar druppels olie zorgen voor een mooie beschermlaag. Talgklieren produceren minder vet wanneer de temperatuur onder de 8 graden is. Je kunt olijfolie, (lichte) sesamolie, mosterdolie of amandelolie gebruiken. Neem biologische olie die je ook voor je eten gebruikt. Wat goed is om te eten is ook goed voor je huid. Amandelolie is het meest verzachtend, sesamolie het meest neutraal. Mosterdolie is niet geschikt voor mensen met een gevoelige huid, zoals eczeem. Deze olie is verwarmend en wakkert dus het eczeem aan.

  • Ga naar buiten, frisse lucht en beweging zorgen voor een beter gemoed, weerstand en het laadt je batterij weer op. Stress en (winter)depressie krijgen minder kans.

  • Drink ook in de winter voldoende water. Water is na zuurstof de belangrijkste voedingsbron voor ons lichaam en onze hersenen! Je lichaam bestaat voor ongeveer 70% uit water, je hersenen maar liefst voor 85 %.

  • Te koud en te nat buiten, verwen jezelf met een heerlijk warm (voeten)bad. Wanneer je badolie gebruikt met etherische dennenolie bevorder je een vrije ademhaling en de geur werkt kalmerend. Een warm bad stimuleert de doorbloeding en ontspant tegelijk



Rita 

Meer informatie: Rita Vos, Yoga Samtoshawww.yogasamtosha.nl

Een bijdrage van Rita Voswinterdepressie, verwen jezelf